piątek, 10 marca 2017

Wegański budyń jaglany z bananem


Są takie posiłki, które smakują, ale nadają się do kategorii "brzydkie". Niewdzięczne w fotografowaniu, wyjątkowo nieurodziwe. Pierwsze wrażenie można klasyfikować do nieapetycznych papek, jednak smak potrafi wywołać uczucie wstydu i wyrzutów sumienia. Że znów pokierowaliśmy się pierwszym osądem. Takie posiłki to zazwyczaj śniadania, szczególnie to zmiksowane.


Ten budyń w pierwszej chwili przypomina bardziej szpitalny kleik lub klej do tapet. Oczywiście, można go podrasować, udekorować lub zalać niewyobrażalną ilością syropu klonowego, miodu czy melasy. Ale po co? Jest pyszny w swojej prostocie. Wstawiam ten przepis szczególnie dla tych, którzy wciąż jeszcze zaprzyjaźniają się z kaszą jaglaną i dla tych, którzy potrzebują szybkiego lecz treściwego śniadania.

Proszę, częstujcie się z tej prostoty.

Wegański budyń jaglany z bananem


Składniki (1 porcja):
  • 3 łyżki kaszy jaglanej
  • 200 ml mleka roślinnego (u mnie orkiszowo-migdałowe lub sojowe)
  • 1 banan
  • garść dodatkowych owoców (np. mrożone maliny, truskawki, jagody)

Sposób przyrządzania:
Kaszę jaglaną uprażyć, a następnie przepłukać. Zalać wodą (ciutkę ponad poziom) i gotować na średnim ogniu, aż wchłonie cały płyn. Następnie wlać mleko i jeszcze chwilę gotować, aby kasza nabrała miękkości. 
Dodać pokrojonego, dojrzałego banana i zblendować na papkę. 
Na wierzch dodać owoce.

Smacznego!

2 komentarze:

  1. Muszę w końcu zrobić! Przecież tak kocham jaglankę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ohhh, jeśli miłość do jaglanki jest szczera, tu nie będzie żadnej zdrady, obiecuję :)))

      Usuń